Jak korzystać z BIP
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny, składający się z ujednoliconego systemu stron w sieci informatycznej, na których zostaje udostępniona informacja publiczna.
Podstawa prawna:
Uruchomienie Biuletynu Informacji Publicznej jest niezbędne dla funkcjonowania ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jednolity Dz. U. 2020 poz. 2176) oraz Rozporządzenia MSWiA z 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. 2007 nr 10 poz. 68).
- OPIS ELEMENTÓW NA STRONIE
- Menu podmiotowe - menu zawierające odnośniki do dokumentów pogrupowanych według indywidualnych kryteriów wystawcy dokumentów, np. według struktury organizacyjnej instytucji.
- Menu przedmiotowe - menu zawierające odnośniki do dokumentów pogrupowanych według kryteriów merytorycznych, np. struktury spraw z zakresu kompetencji instytucji.
- Jak korzystać z BIP - odnośnik do podstrony zawierającej instrukcję korzystania z Biuletynu Informacji Publicznej.
- Redakcja Biuletynu - odnośnik do podstrony zawierającej informację o osobach odpowiedzialnych za redagowanie Biuletynu
- Wyszukiwarka - okno wyszukiwarki ogólnej.
- NAWIGACJA
Nawigacja na stronach Biuletynu Informacji Publicznej odbywa się za pośrednictwem aktywnych elementów obu „Menu". Klikając w jeden z aktywnych elementów „MENU PODMIOTOWEGO" bądź „MENU PRZEDMIOTOWEGO" użytkownik przechodzi do poszczególnych katalogów przypisanych do wskazanego elementu „Menu". Na podobnych zasadach odbywa się przechodzenie do kolejnych podkatalogów.
Na stronę główną przenosi link „biuletyn informacji publicznej" dostępny z każdego poziomu Biuletynu.
- PRACA Z DOKUMENTAMI
Dokumenty zamieszczone w Biuletynie są dostępne z poziomu Menu przedmiotowego, Menu podmiotowego, Wyszukiwania ogólnego.
- Dostępność z poziomu „Menu".
Klikając w jeden z elementów aktywnych Menu Podmiotowego lub Przedmiotowego użytkownik zostaje przeniesiony na podstronę, w której znajdują się dokumenty przyporządkowane do konkretnego elementu Menu.
- Dostępność z poziomu „wyszukiwania ogólnego ".
Po wpisaniu jakiegokolwiek słowa bądź frazy w okno wyszukiwania i wysłaniu formularza np. poprzez wciśnięcie klawisza Enter na klawiaturze, pojawi się informacja o wynikach przeszukiwania. Jeżeli system odnajdzie w bazach szukane słowo lub frazę poinformuje o tym wyświetlając tytuł dokumentu zawierającego w treści, tytule, nazwie załącznika, bądź treści szukane elementy. Klikając w tytuł dokumentu użytkownik zostanie przeniesiony na podstronę zawierającą pełną treść dokumentu.
- WYSZUKIWANIE
Wyszukiwanie ogólne rozpoczyna się po wpisaniu w okno wyszukiwarki frazy i wysłaniu zapytania np. poprzez wciśnięcie klawisza Enter na klawiaturze. Podczas takiego wyszukiwania system przeszukuje wszystkie pola bazy danych, stąd też w wynikach wyszukiwania może pojawić się wiele znalezionych pozycji
Aby zmienić kontrast serwisu należy kliknąć jedną z ikon "zmiana kontrastu". Aby zmienić wielkość czcionki należy kliknąć ikonki "czcionka duża" lub "czcionka średnia". Aby powrócić do ustawień fabrycznych należy wybrać pierwszą ikonkę kontrastu lub czcionki.